زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خیلی جالب است که فقط با اضافه کردن مقداری از یک چاشنی جادویی تاثیرهای حیرت آوری بر روی غذا و بدن شما صورت می گیرد.

بله ادویه ها پودرهای ناشناخته ای هستند که خواص اعجاب آوری دارند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با ۷ ادویه مهم برای سلامتی بدنتان آشنا کنیم.

فلفل قرمز:

فلفل قرمز ده ها نوع و طعم متفاوت دارد اما همیشه رنگ آن قرمز آتشین است.

این نوع فلفل به خاطر وجود آنتی اکسیدان های فراوان، رنگ و لعابی زیبا دارد و مملو از ویتامینهای A و E هست.

این دو ویتامین در کنار هم با آسیب رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند.

ویتامین A رشد و سلامت سلولها را بهبود بخشیده و هورمون ضد پیری را پشتیبانی می کند.

رازیانه:

رازیانه به دلیل طعم و بوی خاصی که دارد یا بسیار مورد پسند است یا بسیار تنفرآور.

اگر جزء دسته ی دوم هستید بدانید که این چاشنی کلاسیک ایتالیایی ارزش استفاده را دارد زیرا مملو از خواص گیاهی و داروئی است.

طبق تحقیقات اثبات شده است که رازیانه خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد.

نوعی گیاه داروئی خاص به نام آنتول در رازیانه یافت شده است که باعث کاهش رشد سلولهای سرطانی یا سلولهای مرده در سرطان سینه می شود.

به علاوه آنتی اکسیدان های رازیانه می تواند به سلولهای آسیب داده کبدی کمک کند.

پس بعد از یک روز سخت از این چاشنی برای سلامتتان استفاده کنید.

میخک:

میخک در رده بیشترین غذاهای محبوب در تعطیلات مانند شیرینی زنجفیلی قرار دارد. میخک ها یک افزودنی گرم و معطر است که در هر نوع غذایی می توان استفاده کرد. علاوه بر طعم دوست داشتنی که دارد یک عنصر جالب دیگربه نام “اوژنول eugenol” به غذا اضافه می کند.

اوژنول  ترکیبی است که فقط در روغن میخک یافت می شود. این ماده در محافظت از بدن در برابر سم های خارجی موجود در محیط مانند تتراکلراید کربن، بسیار موثر است.

اوژنول همچنین یک آفت کش طبیعی است بنابراین با ترکیب کمی روغن میخک با لوسیونتان میتوانید حشرات و پشه های موزی را دور نگهدارید.

برگ بو:

هرگز متوجه نمی شوید که چقدر اضافه کردن برگ بو به سوپ رشته مرغ مادر بزرگ یا سس بلونز مورد علاقه تان یا خوراک لوبیا اهمیت دارد تا زمانی که به صورت تصادفی فراموش کنید این چاشنی را به غذا اضافه کنید.

وقتی این برگهای خشک شده را نادیده بگیرید مشخص می شود که چیزی در غذا کم است.

اگرچه طعم تند و کمی تلخ این برگ لزوما غذا را اشتها آور نمی کند اما وقتی به غذا اضافه و جوشانده شود  عمق و پختگی به غذا می بخشد. به علاوه مقداری خواص داروئی به غذا اضافه می کند.

برگ بو مانند یک ادرارآور و دفع سموم عمل کرده و به سیستم هضم غذا کمک می کند.

همچنین مجموعی از ویتامین های B را دارد که از سیستم عصبی پشتیبانی کرده تا انرژی را افزایش دهد و سرعت متابولیسم بدن را تقویت کند.

آویشن:

آویشن چه تازه باشد یا خشک شده، لیاقت آن را دارد که یک جای دائمی مخصوصا در فصول پاییز و زمستان در آشپزخانه تان داشته باشد.

این گیاه چوبی و معطر قرنها در آروماتراپی برای درمان بیماری استفاده می شد اما در طول زمان ثابت شد که درمان قدرتمند ضد میکروبی است.

آویشن با افزایش تولید گلبول های سفید سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

بار بعدی که احساس سرما خوردگی داشتید به هر غذایی که میل می کنید، آویشن اضافه کنید تا از مزایای تقویت کننده ی سیستم ایمنی توسط این ادویه بهره مند شوید.

فلفل سیاه:

حتما این ادویه را می شناسید و تا کنون از آن استفاده کرده اید.

فلفل سیاه خاصیت چربی سوزی دارد. این ماده ی تازه و مفیدی که سالها آن را در رستورانها کنار میز گذاشتید می تواند سلولهای چربی را از بین ببرد.

این فلفل با افزایش دمای هسته ی بدن با کمک عرق سموم بدن را از بین می برد.

جوز هندی:

معمولا جوز هندی در طبقه ی غذاهای مخصوص تعطیلات قرار می گیرد، اما دلایل بسیاری برای استفاده آن در کل طول سال وجود دارد.

جوز هندی در گذشته به عنوان درمانی خانگی برای بی خوابی مصرف می شده است اما این ماده از آنچه مادران می دانند فواید بیشتری دارد.

این چاشنی مقدار بسیار زیادی منیزیم دارد. ثابت شده است افرادی که مشکل خواب دارند، جوز هندی کمک میکند که حتی بهتر و راحتتر از حالت معمول بخوابند.

آنتی اکسیدان های قدرتمند “میریستین (myristicin)” و “المیسین (elemicin) “که در جوز هندی یافت شده اند، خواص زیر را دارند:

  • مبارزه با درد و التهاب
  • کاهش روند تخریب مسیرهای عصبی
  • کندی روند پیری
  • تقویت طولانی مدت حافظه

اکنون وقت آن است که جوز هندی را وارد هر وعده غذایی خود کنید.

بر گرفته از thrivemarket